Анонс бесплатного игрового движка Source 2, а также Steam Link, дата выхода...

Анонс бесплатного игрового движка Source 2, а также Steam Link, дата выхода Steam Machines

422
ПОДЕЛИТЬСЯ

Сейчас компания Valve анонсировала целую серию товаров и технологий для Steam.

Для разрабов игр увлекателен анонс бесплатного игрового движка Source 2 , 1-ая версия которого использовалась в таковых играх как «Counter-Strike: Source» и «Half-Life 2».

С "Source 2", мы сфокусировались на создателях пользовательского контента». «Значение таковой платформы, как ПК, увеличивает продуктивность тех, кто пользуется данной платформой.

«Учитывая, какой принципиальной частью общества становится пользовательский контент, "Source 2" был разработан как для проф разрабов, так и для геймеров, которые захочут принять роль в разработке собственных возлюбленных игр», — заявил Джей Стелли.

«"Source 2" будет бесплатен для создателей пользовательского контента. Беря во внимание недавние новости компаний Epic и Unity, ПК продолжает свое преобладание в качестве наилучшей платформы для создателей такового контента».

Аудитория Steam выросла на 50% за крайние 12 месяцев», — заявил Гейб Ньюэлл, президент компании Valve. «Мы лицезреем, как ПК-гейминг становится посильнее.

(Страничка удалена из steam, сможете поглядеть сохраненную копию здесь). Steam Machines, а также компы с Windows, Linux и Mac сумеют опробовать новейшую разработку под заглавием «Steam Link».

Просто подключаете к телеку, автоматом находит ПК с запущенным стимом по Wi-Fi Данное устройство дозволит расширить Steam в всякую комнату в вашем доме. Steam Link даст для вас стримить весь контент Steam, находящийся на вашем аккаунте, с хоть какого ПК либо Steam Machine в домашней сети.

Steam Link поддерживает разрешение в 1080p с частотой в 60 Гц и работает лишь с ПК (Windows, Linux, Steam OS). В то же время станет доступен контроллер Steam за доп 49,99 $ в США (цены для остальных государств будут оглашены позднее). Устройство будет доступно уже в ноябре за 49,99 $.

Valve хочет запустить самую дешевенькую сборку Steam Machines по стоимости в 350-400 баксов в США (22 тыщи рублей-25 тыщ рублей). Steam Machines от Alienware и Falcon Northwest, а также 10-ов остальных партнеров, будут выпущены поближе к ноябрю. Стоимость Steam Machines будет колебаться от цены за игровую консоль, но внутренность машин будет еще лучше.

В конце концов, Steam Lighthouse — устройство, позволяющее выслеживать передвижение VR-шлема в комнате — делает как бы «карту» помещения для шлема.

Valve желают лицензировать технологию Steam Lighthouse для производителей, не непременно для шлема, для телефона, телека, чего же угодно.

Подробности анонса доступны по ссылке: steamdb.info/blog/source2-announcement/

Официальный пресс-релиз:
March 3, 2015 — Valve announces a number of product and technologies at this week’s Game Developers Conference (GDC) in San Francisco.

«We continue to see very strong growth in PC Gaming, with Steam growing 50% in the last 12 months,» said Gabe Newell, Valve’s president. «With these announcements we hope that we are helping build on that momentum.»

Steam Machines, Windows PCs, Macs, and Linux PCs will be able to take advantage of a new product announced at GDC called Steam Link. Designed to extend your Steam experience to any room in the house, Steam Link allows you to stream all your Steam content from any PC or Steam Machine on the same home network. Supporting 1080p at 60Hz with low latency, Steam Link will be available this November for $49.99, and available with a Steam Controller for an additional $49.99 in the US (worldwide pricing to be released closer to launch).

«Whether you’re running incredibly detailed scenes at 4K or running 1080p at 120 FPS for an intense shooter experience, this brings world-class gaming and graphics to televisions with an open platform true to Valve’s PC gaming roots.» Customers interested in the best possible gaming experience can choose whichever components meet their needs. «We love this platform,» said Tim Sweeney, founder of Epic Games. Steam Machines from partners Alienware and Falcon Northwest are being shown, with Machines from a dozen other partners slated to release this November. Steam Machines will start at the same price point as game consoles, with higher performance. Epic will give a demonstration of the newly announced Unreal Tournament running on a 4K monitor driven by the Falcon Northwest Steam Machine.

Valve will show a virtual reality (VR) headset. Developer versions of the headset will be available this spring, and partner HTC will ship their Vive headset to consumers by the end of the year.

«Lighthouse gives us the ability to do this for an arbitrary number of targets at a low enough BOM cost that it can be incorporated into TVs, monitors, headsets, input devices, or mobile devices.» Valve intends to make Lighthouse freely available to any hardware manufacturers interested in the technology. Two new technologies are part of the VR release — a room scale tracking system codenamed Lighthouse, and a VR input system. «In order to have a high quality VR experience, you need high resolution, high speed tracking,» said Valve’s Alan Yates.

«The work on the Steam Controller gave us the base to build upon, so now we have touch and motion as integrated parts of the PC gaming experience.» «Now that we have Lighthouse, we have an important piece of the puzzle for tackling VR input devices,» said Valve’s Joe Ludwig.

«We’ve been working in VR for years and it was only until we used SteamVR’s controllers and experienced the magic of absolute tracking that we were able to make the VR game we always wanted to make,» said Alex Schwartz of Owlchemylabs.

VR demos being shown at GDC include work from Bossa Studios, Cloudhead Games, Dovetail Games, Fireproof Studios, Google, Owlchemylabs, Skillman & Hackett, Steel Wool Games, Vertigo Games, and Wevr.

«We will be making Source 2 available for free to content developers. «The value of a platform like the PC is how much it increases the productivity of those who use the platform. Given how important user generated content is becoming, Source 2 is designed not for just the professional developer, but enabling gamers themselves to participate in the creation and development of their favorite games,» said Valve’s Jay Stelly. With Source 2, our focus is increasing creator productivity. This combined with recent announcements by Epic and Unity will help continue the PCs dominance as the premiere content authoring platform.» Valve announced the Source 2 engine, the successor to the Source engine used in Valve’s games since the launch of Counter-Strike: Source and Half-Life 2.

Vulkan, previously called Next Generation OpenGL, is administered by the Khronos Group, along with other standards such as OpenCL, OpenGL, and WebGL. Vulkan is a cross-platform, cross-vendor 3D graphics API that allows game developers to get the most out of the latest graphics hardware, and ensures hardware developers that there is a consistent, low overhead method of taking advantage of products. Also as part of supporting PC gaming, Valve announced that it will be releasing a Vulkan-compatible version of the Source 2 engine.

GDC 2015 will mark the 13th anniversary of Valve’s first public announcement of Steam, which has since become the leading platform for PC, Mac, and Linux games and software. In the last year, Steam realized the addition of many new services and features — including In-Home Streaming, Broadcasting, Music, and user-created stores — as it grew to over 125 million active accounts worldwide.

For more information, please visit www.steampowered.com/universe habrahabr.ru

НЕТ КОММЕНТАРИЕВ

ОСТАВЬТЕ ОТВЕТ

Этот сайт использует Akismet для борьбы со спамом. Узнайте как обрабатываются ваши данные комментариев.